Skip to main content

MBA Interview

Ok..since td da bgtau dpt fuhter study tok MBA..nak cerita la sket pasal experience time intebiunya...huhuhuhuh...tak sangka nak masuk blaja tok MBA ni akan lalui proses ni..ingat time mintak kije jer...huhuhuh...ok...so beginilah ceritanya...

Lepas da isi form..tunggu la..tiba2 dapt pangilan interview melaui surat yang dihantar pki email...very excited la..walaupun tak tau mcm mn la rupa bentuk intebiunya...dari first day dpt surat gigih cari semua maklumat..dari misi visi UKM, ke carta organisasi UKM, Canselornya DSB...

Hari2 beli paper...cari la segala jenis maklumat...fokus kepada part bisnes n ekonomi...maklumlah...nak amik MBA kan...gigih tau...

sehari sebelum tu tanya la kawan-kawan yang da abis master...dieorg bg sugestion beberapa soalan seperti :-

a. Kenapa nk smbg MBA?
b. Apa yang MBA ni boleh bagi untuk kerja awk?
c. Macam mn awak nk bayar yuran?
d. Macam mn awak nk bahagi masa since awk student part time?
e. Apa sumbangan MBA awk kepada masyarakat?
f. Apa yang awk akan sumbang pada negara?

kan...dasyat contoh2 diberi...nebes xingat dunia k...so hari kejadian tu pon pergi la intebiu...

smpi2 tgk tak ramai pon org...dalam 50-60 org ada la...hmmmm...rasa mcm dieorg ni nk interbiu untuk satu kelas jer kot...dalam hati dok ckp...

ada sorg pegawai dtg..."OK UNTUK STUDENT FULL TIME SAHAJA STAY, YANG PART TIME IKOT SAYA" owh ada student full time jugak...tp bila yang part time bangun dan full time xsmpi 10 org...aih rmai la plak kat full time..

masuk bilik die bagi...org lain dtg pki tie jer..tak pki pon ada...aku ni bukan main lagi la...siap blazer bagai kan...tengahari buta...

tunggu punya tunggu...aku antara yang terakhir...sebelum tu dgr dengan jelas dieorg buat interview kat sebalah...ckp OMPUTIH!!!!!nebes ya amat tak yah cite la...dah la baca semua note BM...skali intebiu OMPUTIH la plak...

so masuk la dalam bilik tu...3/4 soalan kawan sugest tu masuk!!!!uih...mmg berpeloh la nk susun ayat...Moral of the story kene sedar...awk tu nk g intebiu MASTER haruslah dalam bahasa inggeris...


lepas interbiu...jupa la officer tu...die ckp esok pagi kol kalu nk tau result...of course la nk tau kan...so gigih la pagi esok tu kol...skali die ckp..."DIK SEBENARNYA AKAK DAH TERSILAP, AWK TAK PAYAH PERGI INTERBIU, AWK MMG DAH DPT, SURAT PON AKAK DA POS...YANG KAWAN AWK (MMG XYAH G INTERBIU) PON AKAK DAH POS" betapa happy nya dengan jawapn itu..terus letak n of course la...My MUM will be the first person yang tau...hahahahahha

LOVE to be PEACE....

Comments

  1. hi. boleh share tak, masa interview tu dia tanya apa? hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Emosi

aku suka menulis kat sini sambil aku beremosi...kalau aku sedih sambil taip aku teriak...kalau marah sambil taip aku sumpah seranah...mcm skrg aku tgh happy...so taip sambil senyum2 kambing... aku rasa untuk this year aku berangan nak tulis pasal apa yang aku suka buat...seperti MASAK...hurmmm....balik ni nak try buat fries la...nnt aku rasa rajin aku post kat sini!!!! LOVE to be PEACE....

xpenah dgr..

korg tgk tajuk entry korg mesti kater aku jakon..tp korg tgk bidio ni... korang tgk mesti biasa...si Danish naik then benda tu gerak sambil ada lagu kan...BUT!!!cuba dengar lagu tu Lagu tu dalam BAHASA MALAYSIA!!!ni first time aku dgr benda ni ada lagu bahasa malaysia...sngt syok layan k... ni satu perkara yang kita harus teruskan...bagi budak2 kecik dgr lagu melayu..yang memberi nasihat,....very nice... syok giler!!!  LOVE to be PEACE..