Skip to main content

Dhia Khadeeja

First Entry nak up lepas lama menyepi...pasal tanggungjawab yang Allah bg pada aku n wife pada 18 Okt 2017...Dhia Khadeeja...


actually satu penantian yang agak lama bagi aku...aku tau ramai lagi kat luar sana tunggu lagi lama nak dpt baby...rezeki mmg tak sangka2...apa yang aku buat setiap kali wife -ve pregnant pk +ve...belum masa Allah tahu aku tak mampu lagi time tu...dan setiap kali tu jugak la nak berusaha kerja keras untuk pastikan Allah nmpk aku bersedia..walhal aku tau... DIA MAHA MENGETAHUI...


bulan 2 2017 kol 5pg mcm tu wife aku kejut tgk urine test...masa tu dia da dpt rasa yang mcm lekat...tp xnak share...dia cek dan surprisingly double line...but the second line tu xterang sngt...both mcm tak nak happy dulu...relax jer...aku text all the sister...kol 5pg tu jugak...n they respond confirm ngan klinik...

so g klinik...bawak mak...cek ngan Dr...confirm...almost 2 month...happy dia Allah sahaja yang tau...all the family so happy...semua bg advice mcm2 nak kena itu ini dan bla2 bla2...

the best moment masa wife preggy is masa baby kick... masa dpt rasa tu galok kan main la...happy sngt2...

18.10.17 dalam jam 10 pg wife siap...kononnya sambil tunggu hari nak g jalan nak mudah bersalin...skali air ketuban pecah...mengelupur dalam rumah mujur kat umah mak mertua dan masa tu hari cuti Deepavali...terus ke spital...cek2 dr kata 2cm..terus ke labour room...sebab air ketuban dah keluar..lama tunggu dalam kol 4 mcm tu Dr panggil masuk...nak teman isteri masa tu dah bukak 5 cm...tungu punya tunggu smpi jam 9mlm...dari ckp tak leh g dah ni...kena operate baby dah makin lemah dan tak buka...as long the baby ok do it Dr....


masuk labour room xsmpi 30 min Dhia keluar...tp xcukup oxygen...so kena masuk ccu...masa tu dpt tgk kejap jer...Misi suruh sahkan jantina baby...lepas tu g tgk wife plak...the worst part need to improve oleh hospital kerajaan is update la bini org tu dah balik wad belum...sebab si suami dok tertunggu2 kat luar...tak tau khabar berita...kol 1pg g tanya wad baru la tau...wife dah tolak masuk labour room...lalu pintu mana tak tau...sebab tak lalu pintu masuk wad...jupa wife amik uri terus balik...


esok paginya...awal pagi pak mertua ngan mak mertua ajar basuh uri..mlm tu ada juga rupanya yang mengikut...agak seram...dia tunggu bilik air...mujur tak proses malam tu jugak...kalau tak jenuh berebut...

abis tanam uri semua...bawak barang g tgk baby n wife...masa ni...aku g tgk Dhia dulu...hahahahahha...the best moment in my life...Misi suruh azankan n put a side barang2 dia...masa azan ngan qamat tu mata dia terkedip2...aku ingat masa tu...mmg terbayang2...

setiap kali waktu melawat masa kat ccu aku g tgk Dhia dulu...masuk 2nd day...Dhia dah pergi kat mummy Dhia...seronoknya la masa tu leh start dukung dia...cium2...bau syurga org ckp baby bau lahir...wangi jer...

Dhia ngan mummy dia kat wad tak lama...alhamdulillah boleh kuar awal...kuning dhia pon tak tinggi...dalam 3 hari mcm tu dah abis...lega sngt dia tak banyak hal...ngam2 hari ke 7 tali pusat tanggal....

family aku sempurna dengan adanya Dhia...setiap masa nak hadap muka dia jer...hahahahah....mak dia mesti berangin...hahahahahah...

btw nama Dhia Khadeeja tu sempena nama buah hati penggarang jantung la...cik jah...hahahahaha...



LOVE to be PEACE....


Comments

Popular posts from this blog

Emosi

aku suka menulis kat sini sambil aku beremosi...kalau aku sedih sambil taip aku teriak...kalau marah sambil taip aku sumpah seranah...mcm skrg aku tgh happy...so taip sambil senyum2 kambing... aku rasa untuk this year aku berangan nak tulis pasal apa yang aku suka buat...seperti MASAK...hurmmm....balik ni nak try buat fries la...nnt aku rasa rajin aku post kat sini!!!! LOVE to be PEACE....

xpenah dgr..

korg tgk tajuk entry korg mesti kater aku jakon..tp korg tgk bidio ni... korang tgk mesti biasa...si Danish naik then benda tu gerak sambil ada lagu kan...BUT!!!cuba dengar lagu tu Lagu tu dalam BAHASA MALAYSIA!!!ni first time aku dgr benda ni ada lagu bahasa malaysia...sngt syok layan k... ni satu perkara yang kita harus teruskan...bagi budak2 kecik dgr lagu melayu..yang memberi nasihat,....very nice... syok giler!!!  LOVE to be PEACE..