Skip to main content

hari pertama puasa...



tak seperti tahun2 lepas...kalu thn2 lepas sure setiap kali nk bangun sahur ayah akan panggil..mohd shahir.....rindu sangat ngan sore tu.....time sahur mmg die bangun awal tok kejot...setiap pg akan die tunggu ngan milo "sekole" n rokok die...awal die kejot...huhuhuhuhu...rindu ayah...

hari ni mak teringin nak makan spagheti yang shah buat...so buat la...masa nk bukak pose td mak rasa mcm len macam...suasana len macam sket coz selalu time nk bukak da elok mak duduk jer ayah akan memerintah nk garam la...asam limau la...toyu la...huhuhuhuh...mcm2 lg...sedih tol hari ni...shah n mak da mula rasa kehilangan die...both of us miss u ayah...

skrg baru tau mcm mn rasa anak yatim piatu...dieorg lagi la yang parent da takde dua2...kecik2 lagi...hmm sedihkan dieorg..jadi buat la amal jariah tok dieorg...

cite lain plak..hari ni tiga puteri tu da start la puasa...si along ok jer sebab da bnyk tahun excelent...but this year die tak leh nk excelent ( da smpi tempoh matang)..si angah plak td muke mmg kesian ler tok first day...skali time nk bukak pose bocor rahsia..die curik minum air...hmmm...pastu mula la aku bebel sebakol...hmmm..kene kuarantin dulu tak leh makan sekali...si achik kol 2 tadi da merengek tak tahan...mak pun bagi la makan...hmmmm...kecik lagi balaja plan2...si audhah mmg failed teros..kene plak die demam...hmmm...merengek manja ja...kalau wat salah kan main lagi mengamuk skrg...hmmm....

Comments

  1. Weh.. Siyes tangkap syahdu bila baca post nih.. Apa2 pun hidup harus diteruskan.. Idop Shahir..

    Kari ayam satu.. Hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Emosi

aku suka menulis kat sini sambil aku beremosi...kalau aku sedih sambil taip aku teriak...kalau marah sambil taip aku sumpah seranah...mcm skrg aku tgh happy...so taip sambil senyum2 kambing... aku rasa untuk this year aku berangan nak tulis pasal apa yang aku suka buat...seperti MASAK...hurmmm....balik ni nak try buat fries la...nnt aku rasa rajin aku post kat sini!!!! LOVE to be PEACE....

xpenah dgr..

korg tgk tajuk entry korg mesti kater aku jakon..tp korg tgk bidio ni... korang tgk mesti biasa...si Danish naik then benda tu gerak sambil ada lagu kan...BUT!!!cuba dengar lagu tu Lagu tu dalam BAHASA MALAYSIA!!!ni first time aku dgr benda ni ada lagu bahasa malaysia...sngt syok layan k... ni satu perkara yang kita harus teruskan...bagi budak2 kecik dgr lagu melayu..yang memberi nasihat,....very nice... syok giler!!!  LOVE to be PEACE..