Skip to main content

Di Pijak dan Di Henyak


Aku ada post status ni kat FB 2 hari lepas...cerita disebalik post ni mcm ni...

aku baru dpt satu pekabaran...somebody told me that i'm not qualified to do something...but that "thing" i already for the last 6 years..and last 2 days i just heard that i'm not qualified..

aku tak kisah sngt sapa nk amik benda tu...sebab aku pon da boring n mmg nak mintak dijauhkan dari benda tu...isu skrg ni...aku xpuast hati sebab "NOT QUALIFIED"!!!korg tau tak...masa tu aku down gila babas...then terus rasa nak nagis sngt...korg pernah rasa tak diri ko "USELESS"...ha itu yang aku rasa...

lepas dengar perktaan tu...aku pon mula la emosional...pk no wonder pergi semua interview aku failed...lepas setel master agak banyak juga interview aku g...dan semuanya GAGAL...stress sungguh aku ri tu...

ptg tu...i kol my first and 3rd sister...both of them have different perspective...biasanya this two sister akan di hubungi sebab...my 1st sister akan memberi sokongan dengan membuatkan aku rasa dia pon sedang berada dalam situasi yang sama ngan aku...dia takkan membuatkan aku cool down tp buatkan aku puas hati dengan becerita dengan dia...my 3rd sister plak bila dihubungi akan beri kata2 yang akan cool down kan aku...hahaha...i do love both of them very much...

skrg lepas aku da bercakap ngan akak2 aku...i realize something...sebenarmya...apa tujuan hidup aku...apa aku nk sebenarnya...dan apa yang perlu lakukan sebenarnya...a lots of question come into my mind..and finally...i realize that the most important thing...i really need to believe ALLAH will give the best for me in future...just believe with her promise..dan DIA takkan uji kita kalu kita tak mampu...

seriously during the time i heard bout that "word" i fell very down...tp skrg..masih terasa sakitnya kata2 tu tp aku kene prove them wrong 100%....

kita ni sebagai manusia mmg tak lepas dari membuat kesalahan dan kesilapan...i have a lots of kesilapan...and this year i will fix it...and insyAllah it will give me more happiness and kejayaan yang hakiki...amin...







LOVE to be PEACE....

Comments

Popular posts from this blog

Emosi

aku suka menulis kat sini sambil aku beremosi...kalau aku sedih sambil taip aku teriak...kalau marah sambil taip aku sumpah seranah...mcm skrg aku tgh happy...so taip sambil senyum2 kambing... aku rasa untuk this year aku berangan nak tulis pasal apa yang aku suka buat...seperti MASAK...hurmmm....balik ni nak try buat fries la...nnt aku rasa rajin aku post kat sini!!!! LOVE to be PEACE....

xpenah dgr..

korg tgk tajuk entry korg mesti kater aku jakon..tp korg tgk bidio ni... korang tgk mesti biasa...si Danish naik then benda tu gerak sambil ada lagu kan...BUT!!!cuba dengar lagu tu Lagu tu dalam BAHASA MALAYSIA!!!ni first time aku dgr benda ni ada lagu bahasa malaysia...sngt syok layan k... ni satu perkara yang kita harus teruskan...bagi budak2 kecik dgr lagu melayu..yang memberi nasihat,....very nice... syok giler!!!  LOVE to be PEACE..