Skip to main content

REZEKI


I just come back from dinner with one of my friend who currently study abroad...he coming back for semester break...alhamdulillah....rezeki dia blaja oversea...teringinnya la nak study kat oversea...dapat rasa berada kat tmpt org untuk satu tempoh yang agak lama...

while chat to each other...keluar satu cerita...adik dia...dpt posting cikgu kat sarawak..satu kawasan pendalaman...and he told me that their mother not very happy and keep bebel xpuas hati...yer la mak mana nk anak g jauh mcm tu...and the best part is...dia tenangkan mak dia...dan dia ckp..."mak...alhamdulillah dapat kerja..."terus mak dia diam...betul la...bila pk balik...cikgu2 skrg bukan main payah nk dpt posting..walaupun kementerian dok kata cikgu xcukup...tp bila dpat posting kat mana pon mmg kita should said "ALHAMDULILLAH" dulu...sebab ramai lagi yang tak dapat apa yang kita da peroleh...

ok stop cite tu...moral of the story...i should thank to Allah...even i didn't got what i want now but HE already give me stable job that can give me money to survive every month....tapi takpa....aku akan terus berusaha...aku yakin dan pasti rezeki untuk aku akan ada nnt...selalu pk POSITIF...

LOVE to be PEACE....

Comments

Popular posts from this blog

Emosi

aku suka menulis kat sini sambil aku beremosi...kalau aku sedih sambil taip aku teriak...kalau marah sambil taip aku sumpah seranah...mcm skrg aku tgh happy...so taip sambil senyum2 kambing... aku rasa untuk this year aku berangan nak tulis pasal apa yang aku suka buat...seperti MASAK...hurmmm....balik ni nak try buat fries la...nnt aku rasa rajin aku post kat sini!!!! LOVE to be PEACE....

xpenah dgr..

korg tgk tajuk entry korg mesti kater aku jakon..tp korg tgk bidio ni... korang tgk mesti biasa...si Danish naik then benda tu gerak sambil ada lagu kan...BUT!!!cuba dengar lagu tu Lagu tu dalam BAHASA MALAYSIA!!!ni first time aku dgr benda ni ada lagu bahasa malaysia...sngt syok layan k... ni satu perkara yang kita harus teruskan...bagi budak2 kecik dgr lagu melayu..yang memberi nasihat,....very nice... syok giler!!!  LOVE to be PEACE..