Skip to main content

C.A.R.I.K.E.R.J.A.L.A.I.N?.?.?


semua org akan ckp itu bukan solution untuk masalah yang ko hadapi skrg...mmg kita takleh nk lari dari masalah...pergi mana pon akan ada jer masalah...entah2 lagi terok dari masalah yang kita alami kat tmpt lama...tp biler fikir-fikir balik untuk apa aku kerja???duit??isi masa lapang???atau sebab tak de sapa da nk tanggung aku??

so jawapan aku adalah aku kerja untuk DUIT n sebab TAKDA SAPA DA NK TANGGUNG AKU!!!so kalu peluang tok dapat kerja ngan gaji yang lebih besar rasanya tak salah aku try...aku tau akan risikonya tp dengan keadaan skrg ni aku rasa DUIT diperlukan dimana-mana sahaja di muka bumi ni,....sapa tak teringin gaji besar beb...tipu la kalu org tu tak mo gaji nesar...mmg kerja skrg sngt related ngan apa yang aku blaja dulu n skrg tp peluang yang aku dapat tu akan aku cuba fixed kan dengan apa yang aku blaja dulu...hmmm...

tp what i can say...itu semua REZAKI DARI ALLAH..kalu die kate rezeki tu untuk aku insyAllah ianya untuk aku...hanya DIA yang tahu apa yang terbaik untuk kita...

smpi bila la aku nk cari kerja yang gaji besar ek???mungkin smpi aku tua???if i have to...i will do...

tok yang baca blog aku ni...you guys ada sugestion tak mcm mn aku nk bina kerjaya aku??

harap ko sudi kongsi idea k...

LOVE to be PEACE....

Comments

Popular posts from this blog

Emosi

aku suka menulis kat sini sambil aku beremosi...kalau aku sedih sambil taip aku teriak...kalau marah sambil taip aku sumpah seranah...mcm skrg aku tgh happy...so taip sambil senyum2 kambing... aku rasa untuk this year aku berangan nak tulis pasal apa yang aku suka buat...seperti MASAK...hurmmm....balik ni nak try buat fries la...nnt aku rasa rajin aku post kat sini!!!! LOVE to be PEACE....

xpenah dgr..

korg tgk tajuk entry korg mesti kater aku jakon..tp korg tgk bidio ni... korang tgk mesti biasa...si Danish naik then benda tu gerak sambil ada lagu kan...BUT!!!cuba dengar lagu tu Lagu tu dalam BAHASA MALAYSIA!!!ni first time aku dgr benda ni ada lagu bahasa malaysia...sngt syok layan k... ni satu perkara yang kita harus teruskan...bagi budak2 kecik dgr lagu melayu..yang memberi nasihat,....very nice... syok giler!!!  LOVE to be PEACE..