Skip to main content

BANJIR


Hujung tahun ni mmg la normal berlaku banjir kat belah pantai timur...tapi tahun ni lain macam banyak sngt...teruk...

Baca satu artikel...kelantan hari ni da putus hubungan dengan negeri disekelilingnya...harap mereka semua selamat dan tabah...insyAllah ada hikmah disebalik apa yang berlaku...

terengganu ngan pahang pon kritikal...semoga semuanya selamat dan tabah untuk hadap ujian ni..for those yang berkemampuan cari la beberapa channel untuk salur bantuan such as Tabung Bencana NSTP-Media Prima...

klik link ni tok lebih info Tabung Bencana NSTP-Media Prima


kalu tak nak yang lain pon ok...janji tmpt yang sahih disalurkan kepada mereka yang memerlukan...

try google la pic nk masuk kat blog ini adalah hasilnya...agak menakutkan..tapi kita sama2 la berdoa yang terbaik untuk kesemua mangsa banjir dan moga Allah bantu kita dalam segala urusan untuk menangani isu banjir ni..






pada mangsa2 banjir...berhati2..ikot arahan pegawai yang bertugas...awasi anak2 anda..jgn bg main air banjir...malang mmg tak berbau...

and for those who was chosen to give help to the flood victim jangan la ambil kesempatan dan menindas atau menindak kan hak mangsa2 banjir ni...

btw My sister kat terengganu pon kene..tapi rumah dia takda la masuk air...kawasan perumahanan dia da jadi pulau dan takleh nk g mana2..nasib la bekalan makanan masa balik dari sabah mcm ikan bilis n belacan ada katanya..so sepanjang minggu ni nasi goreng la mereka...hurm...



LOVE to be PEACE....

Comments

Popular posts from this blog

Emosi

aku suka menulis kat sini sambil aku beremosi...kalau aku sedih sambil taip aku teriak...kalau marah sambil taip aku sumpah seranah...mcm skrg aku tgh happy...so taip sambil senyum2 kambing... aku rasa untuk this year aku berangan nak tulis pasal apa yang aku suka buat...seperti MASAK...hurmmm....balik ni nak try buat fries la...nnt aku rasa rajin aku post kat sini!!!! LOVE to be PEACE....

xpenah dgr..

korg tgk tajuk entry korg mesti kater aku jakon..tp korg tgk bidio ni... korang tgk mesti biasa...si Danish naik then benda tu gerak sambil ada lagu kan...BUT!!!cuba dengar lagu tu Lagu tu dalam BAHASA MALAYSIA!!!ni first time aku dgr benda ni ada lagu bahasa malaysia...sngt syok layan k... ni satu perkara yang kita harus teruskan...bagi budak2 kecik dgr lagu melayu..yang memberi nasihat,....very nice... syok giler!!!  LOVE to be PEACE..