Skip to main content

Catatan Terakhir 2014...


So hari last day untuk tahun 2014...macam2 yang kita da plan n kita buat...mcam2 juga kita plan dan kita tak wat...untuk aku...tahun ni boleh kata tahun kegembiraan la...bnyk yang dpt tahun ni...rezeki alhamdulillah...apa yang di plan pon ikot serta dengan baik skali dan membuahkan kejayaan....ALHAMDULILLAH...

for next year...ada dua plan a.k.a azam aku da buat...harap dipermudahkan...sama2lah kita doakan...tahun 2015 mmg akan lebih mencabar kita dari pelabagai sudut...tp kita kene harung jugak...kejayaan tak akan hadir tanpa usaha...

BTW...takziah juga untuk semua ahli keluarga dan penumpang #QZ8501 air asia...mereka perlu tabah...Mak pon da mula bising dan risau dengan berita2 mcam ni...si anak plak kaki jalan...hurmmmm...semoga kita semua dilindungi oleh Allah...tahun ni kita tgk banyak gak kes airlines ni kan...yang sahih dan nyata crash tu alhamdulillah kita tau mana mayatnya...so that family member xda la tertunggu2...tapi yang #MH370 sapa pon tak tau mana hilangnya...kita teruskanlah berdoa agar kesemua mangsa nahas diberi yang terbaik dari NYA. 

tahun ni gak banjir teburuk berlaku di kawasan pantai timur and others country...hurm...kuasa ALLAH...mana2 yang berkemampuan diserulah untuk membantu mangsa2 banjir...ada dgr kat radio HOTFM smlm..."Buke nok mintok banyok pon...mintok tulung anta makane ngan air pon jadi la...rama yang lapa"...marilah berusaha untuk membantu mereka...ada juga baca kat FB and other media social...orang-orang politik ni dok bertelagah dok salahkan diri masing2..org ni tak betol..org tu tak betol...hurmmmm...mcm2 la korg..yang terus jadi mangsa RAKYAT...itu la kalau da gila kuasa dan PK diri jer betol mmg akan jerat RAKYAT jer...Behentilah bertelagah dengan isu2 BODOH tu...pk RAKYAT yang tgh menderita dan bantu mereka sebaik mungkin...dok salahakan org smpi bila tak habis...Artis juga ada bantu untuk mangsa2 banjir...tp please la...jangan la nk raih populariti dengan keadaan macm ni...korg bukak juga FB, TWITTER & INSTA artis sure akan ada yang post. "SEDANG SHOPPING UNTUK MANGSA BANJIR" for what reason?mmg nk kene satu MALAYSIA tau ko tgh shopping untuk mangsa banjir...bantulah secara ikhlas jangn nak amik kesempatan atas kesempian org lain...Anyway tahinah dan terimakasih la kepada artis yang bnyk membantu untuk "REPOST" saluran kutipan derma dan segala-galanya...

Banyak juga NGO atau kelab2 buat plan untuk kumpul sukarelawan pergi sana dan bantu mangsa2..sapa2 yang ada kelapangan masa dan tenanga pergilah membantu...diaorg sngt memerlukan bantuan pada saat dan ketika ini...untuk semua kawan2 yang terlibat dalam banjir...aku harap korg tabah dan sabarlah hadapi ujian ini...DIA TIDAK AKAN MENGUJI KITA JIKA KITA TIDAK MAMPU MENGHARUNGINYA...







i do cry with this pic...tabahkanlah mereka Ya Allah...


Harap tahun 2015 dapat memberi kita semua lebih sinar baru dan lebih kejayaan untuk kita semua AMIN...


LOVE to be PEACE....

Comments

Popular posts from this blog

Emosi

aku suka menulis kat sini sambil aku beremosi...kalau aku sedih sambil taip aku teriak...kalau marah sambil taip aku sumpah seranah...mcm skrg aku tgh happy...so taip sambil senyum2 kambing... aku rasa untuk this year aku berangan nak tulis pasal apa yang aku suka buat...seperti MASAK...hurmmm....balik ni nak try buat fries la...nnt aku rasa rajin aku post kat sini!!!! LOVE to be PEACE....

xpenah dgr..

korg tgk tajuk entry korg mesti kater aku jakon..tp korg tgk bidio ni... korang tgk mesti biasa...si Danish naik then benda tu gerak sambil ada lagu kan...BUT!!!cuba dengar lagu tu Lagu tu dalam BAHASA MALAYSIA!!!ni first time aku dgr benda ni ada lagu bahasa malaysia...sngt syok layan k... ni satu perkara yang kita harus teruskan...bagi budak2 kecik dgr lagu melayu..yang memberi nasihat,....very nice... syok giler!!!  LOVE to be PEACE..