Skip to main content

KRABI

Finally dapat gak pergi sini...hahahaha...mmg gila nk g pulau kan...so bile dapt pergi lupa diri ko!!!

Benda ni rancang dalam masa singkat...masa tu AA buat promo tiket ngan hotel...total perbelanjaan sorg untuk tiket ngan hotel adalah...RM 291.10 itu adalah untuk penerbangan AA diawal pagi yer anak anak...dan pulang dipetang hari...beserta dengan hotel 3 hari 2 mlam...hotel dia 3 bintang...ok la kan...

sebelom tu...kami g 6 org..the more the merrier...hahahaha

Sebelom sampai sana #kemalnego da wat deal ngan hotel untuk airport transfer beserta dengan jalan2 di elephant tracking...night market..emerald pool kurang lebih sorg kene kuar dalam RM 100 la..sebab amik van kan...kalu nk murah korg redah la naik moto...hahahahah

For the 2nd day kami g pulau...kami pilih pakej 4@5 Pulau..nmpk tak aku semakkin tua dan pelupa...hahahha...untuk pulau ni anggaran sorg dalam RM 60 la...siap ada makan...muslim food...beras dia sngt SEDAP yer..beras siam sapa tak suka...yer dok...

3 rd kami sewa moto...dan kami cari port tok potshot pre convo...kelas kau...bawak jubah dr malaysia ke thai semata2 nk gambo cantik..hahahahah...nnt aku share gamba pre konvo tu...hahahahha....

NASIHAT::KALAU NK G SANA..SILA NEGO DENGAN BERHEMAH..KALU NK TAU KAEDAH HUBUNGI #MALNEGO hahahahahhahaha....tp serius ckp...nego la sebaik mungkin..smpi korg rasa berbaloi k...

So skrg...silalah menjamu selera mata dngn gamba gojes ini!!!!



Sorg budak tu datg lmbt... #STEN hahahahha


KLIA 2


#DIVA vs #BELLO


Masing-masing kalu dapat internet!!!!




The Jejakas



HD katanya!!!


FLAWLESS tak...hahahaha


Dalam van...mampu smpi boleh bediri...hahahahha



Masing2 belakon berani...hahahah...time kat elephant traking...




Sebelom kejadian....


Anak Gajah


Mak Gajah...


Suka yer....



BAPAK GAJAH!!!!




Emerald Pool...cantik weh..ayor dia hijau...



Owh lupa...baju ni kami sengaja buat..hahahah...btw ada satu pool lagi...cantik...SubahanAllah..air di biru sngt2 cantik...tp takleh mandi...sebab tanah jerlus...dan ada satu kepercayaan kat situ ada tulis...lagi ko tepok lagi galak tanah tu membuak...nmpk tak ayat...so nk tau mcm mn benda ni berlaku silalah kesana,...hahahahha


So da smpi hotel...npm katil queen...owh tidak...salah bilik...hahahahha


Btw review hotel ni sket...hotel ni nama Buri Tara Hotel...yer sebut betol2...jgn salah yer...staff dia ada la sorg dia yang friendly...and i think mmg standard kot hotel kat asean country ni...nmpk kulit ko ala2 nini cokelat celop2 layan ala kadar jer...tp kalu abng sado putih melepak...kan main ko layan...hahahaha...tp overall hotel ni ok..bersih dan agak dekat ngan kedai nk beli food dan tmpt nk nego pakej yang korg perlukan kat sana,....halal food pon ok...ada satu kedai tu...korg boleh mintak hotel kol kan untuk dia pick up ko dr hotel dalam pekan ao nang..ala...aku lupa plak nama kedai...mcm ni...nnt aku update pasal food kat sana...


mampo bilik ngadap pool!!





dua picture kat atas ni menunjukan org thai sngtlah kreatif...korg bayangkan korg nk print tshir akan amik masa 2 minggu untuk siap...dia amik masa xsmpi 10 minit yer tok satu baju...mmg superb!!!ni kat pasar malam...hati2 kat pasar malam...nk cari food halal jgn tersalah pilih...hehehehehe...



aku tak pernah jupa mcm ni kat Malaysia...mungkin ada...tpi aku tak pernah jupa..dalam org dok sibuk jalan cari makan ngan barang dia boleh duduk tgh2 tu main alat muzik secara berkumpulan...dan not bad lagu depa main..lagu negara diaorg la...tp sedap la hang nk dengaq kan...one more thing...lepas compare harga sbenier dekat pasar malam ngan pekan aonang aku mencadangkan korg beli la kat PASAR MALAM jauh lebih murah dan bila nk NEGO tu dioarg akan layan baik compare to pekan aonang...hurmm....kat pekan ao nang tu beli sket2 udah ler...harga beza bnyk jugak...




ni depan hotel...


LOVELY SUNNY DAY!!!


aku jakun gila ngan ayaq dia weh...as seen in postcard kata kawan aku...hahahahah..




cari pakej yang ada makanan uols...makan tgh hari...supaya korg tak kebuluran...kebanyakkan pakej mmg ada pon makan...tp make sure HALAL...BERAS DIA SEDAP!!!!

 



anak2 ikan dalam laut...hahahahah



yer aku mg putih...hahahaha


Sunblock effect sebab balik jer nk konvo..so tak nak la itam...kannnnnn...





abaikan objek tak berkenaan...






PODA BEACH!!!


tetap ada!!!hahahaha


balik2..


cover magga uols!!!hahahaha


Mandi manda...




Ni malam p makan kat kedai steamboat tu...dia pick up kat hotel...


melantak la kau sepuas hati...hahahaha



kat pekan aonang g la urut kaki...murah sngt2...2 org baru 15 hinggit untuk 1 jam...baru 7.50 sorg kan...hahahah...nk urut body pon boleh..tapi part tu iols tak campor yer...hahahahahah...






Pancake Krabi..rasa sedap dan manis..wajib try...kedai tepi2 jalan kat pekan ao nang tu jer...kami jalan balik jer dr pekan aoang smpi hotel...tak la jauh sngt...tp mengah la jugak...sebab makan banyak...hahahahaha


so itu la dia perjalan aku kat sana...krabi untuk pantai mmg AAAA beb!!!hahahahah..nnt tulis lagi...


special thanks to DIVA BELLO IMPERFECTION CHAOSMYTH ME YOU great time with u guys!!!

LOVE to be PEACE.... 

Comments

Popular posts from this blog

Emosi

aku suka menulis kat sini sambil aku beremosi...kalau aku sedih sambil taip aku teriak...kalau marah sambil taip aku sumpah seranah...mcm skrg aku tgh happy...so taip sambil senyum2 kambing... aku rasa untuk this year aku berangan nak tulis pasal apa yang aku suka buat...seperti MASAK...hurmmm....balik ni nak try buat fries la...nnt aku rasa rajin aku post kat sini!!!! LOVE to be PEACE....

xpenah dgr..

korg tgk tajuk entry korg mesti kater aku jakon..tp korg tgk bidio ni... korang tgk mesti biasa...si Danish naik then benda tu gerak sambil ada lagu kan...BUT!!!cuba dengar lagu tu Lagu tu dalam BAHASA MALAYSIA!!!ni first time aku dgr benda ni ada lagu bahasa malaysia...sngt syok layan k... ni satu perkara yang kita harus teruskan...bagi budak2 kecik dgr lagu melayu..yang memberi nasihat,....very nice... syok giler!!!  LOVE to be PEACE..