Skip to main content

Cerita Dihina...


Dulu kan...masa kita sekolah orang selalu ejek kita PONDAN!!!sebab dulu masa kecik kita suka kawan ngan pompuan...dan kita mmg tak suka kawan ngan laki atau main ngan diaorg sebab diaorg ganas dan sakit2 permainan diaorg...pulak tu..kita ada 3 kakak yang penyayang dan kita merupakan anak sulung lelaki yang sngt disayangi...hahahaha..


dulu masa sekolah ada sorg senior ni ejek kita hina kita kata mcm2 kat kita...kita mengamuk dan kejar org tu baling pki kasot..time tu da hujung tahun...semua org dok melepak main batu seremban..dok maik guli kat sekolah dan segala2nya...semua org tgk kita pelik..sebab kita meroyan..huhuhuhuh...

dan korang nak tau tak apa berlaku kat budak yang hina kita tu skrg...dia adalah penagih dadah tegar dan menunggu masa untuk mati...da berapa kali masuk keluar lokap...keadaan dia skrg lagi hina dari masa di hina kita sebagai PONDAN ri tu...i admit saya sngt besyukur dia jadi mcm tu dan rasa puas...korg jgn nk jadi ustazah atau ustaz plak..yer mmg aku dendam...skrg ni aku teringat kes aku dimalukan satu sekolah...so korg baca jer..hahaha

masa kita sekolah menengah...mak kita jual nasik lemak letak kat kedai...nasik lemak tu sedap..mmg menjadi kegilaan kita la...hahahah...satu hari...mak suruh g amik duit kat kedai...kita g lah...masuk jer kedai...ada sekumpulan pak cik dok selonggok kat meja melepak...kita pon pergi la kat pak cik kedai mintak duit...korg tau...salah seorg pak cik tu duduk kat dalam kumpulan longgok tu sound "TENGOK ANAK OMAR TU MACAM PONDAN" satu kedai gelak kat kita...mmg malu gila...balik rumah kita teriak sungguh2 dan kita bersumpah SAMPAI MATI PON TAKKAN MAAFKAN PAKCIK TU...

korang nak tau...semua anak2 pak cik tu tak menjadi...ada penagih...ada kerja tak tentu hala...kerja buruh semua la...dan pak cik tu pon da tua dan tunggu nak mapos kot...smpi bila2 aku akan ingat dan takkan maafkan pak cik tu...mmg aku dah sumpah dia antara org yang aku takkan maafkan smpi bila2..hurm...


masa nak ambil result SPM kita yang suam2 kuku tu kan...ada la kawan kita sound...ha tu la ko belajar main2 da kantoi..tgk mcm aku...(result dia ada lebihan kredit subjek lebih dari aku)...ko cari la kerja kat mana kedai katanya...sentap ati kita...kita tak makan beberapa hari...mak pon ckp,...takpa lah..kalu nk masuk tingkatan 6 pon mak leh tanggung lagi...tp kita xnak...start cari kerja...tak dpt...tp bila kakak kita bantu kita dpt kerja kat KL...lepas 6 bulan kerja...kita dpt offer politeknik...time tu kita gigih dan masuk belajar dan skrg kita da habis MASTER...

korg nak tau apa kawan kita buat...dia kerja kat kedai elektrik (jupa kat kuantan) sebagai angkot barang...tanya blaja mana...dia kata xdapat mana2...so dia terus keja...pastu dia tanya aku...time ni aku insaf..aku ckp aku kije kerani gomen...


mak selalu cerita...ada sorg pak cik ni gelak besar dan ckp..."TOBAT LAHUM LA ANAK2 UMAQ TU NAK MASUK U..DIA PON BLAJAQ XHABIH" tapi pak cik tu da menyesal...sebab 3 dari 5 org da lepas U...hurmm

moral of the story...jgn la nk hina org...kelak ko yang merana...aku dulu mmg muka cap kene hina jer..sebab perwatakan aku...kelembapan aku....ingat jangan pernah putus asa...kemenangan itu sungguh indah...tp jgn la kita menghina org...what goes around will come around...ok sekian...aku nk g pelahap...

yang benar

orang yang sering dihina suatu ketika dulu

LOVE to be PEACE....

Comments

  1. Sallluutttt kat shahir!!! Tabik spring!!!!!
    Apapun Allah swt tu maha adil.....Dia beri ujian pd shahir dahulunya, berkat kesabaran dan usaha, membuahkan nikmat skrg...alhamdulillah....
    Dan bg mereka yg bersikap demikian, Allah beri balasan di dunia yang setimpal dengan apa yang mereka telah buat....
    Apapun, akak suka...suka dengan cerita ini...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Emosi

aku suka menulis kat sini sambil aku beremosi...kalau aku sedih sambil taip aku teriak...kalau marah sambil taip aku sumpah seranah...mcm skrg aku tgh happy...so taip sambil senyum2 kambing... aku rasa untuk this year aku berangan nak tulis pasal apa yang aku suka buat...seperti MASAK...hurmmm....balik ni nak try buat fries la...nnt aku rasa rajin aku post kat sini!!!! LOVE to be PEACE....

xpenah dgr..

korg tgk tajuk entry korg mesti kater aku jakon..tp korg tgk bidio ni... korang tgk mesti biasa...si Danish naik then benda tu gerak sambil ada lagu kan...BUT!!!cuba dengar lagu tu Lagu tu dalam BAHASA MALAYSIA!!!ni first time aku dgr benda ni ada lagu bahasa malaysia...sngt syok layan k... ni satu perkara yang kita harus teruskan...bagi budak2 kecik dgr lagu melayu..yang memberi nasihat,....very nice... syok giler!!!  LOVE to be PEACE..